fredag 19 mars 2010

10:e dagen

Har ni fixat fina naglar inför helgen du då?? Det har i alla fall jag! Igår gjorde jag en hand på mig själv, och idag gjorde Maria den andra, och tvärtom. Supersnyggt, och superlyxigt med vackra händer!

Det tar allt mellan 3 och 4 timmar att göra en hand, förstå att man senare ska klara två på drygt en timma..! Men det ger sig nog, mycket träning och tålamod krävs den närmsta tiden. Jag kände mig helt slut när jag åkte hem idag, det är ju hela tiden 100% koncentration som gäller.

Denna vecka har gått alldeles för fort, igår var jag övertygad om att det var onsdag. Halva utbildningstiden är förbi, och på måndag ska vi redan börja med modeller. Jag hoppas verkligen vi hinner lära oss allt vi behöver under dessa sista veckor, för sen ska vi ju försöka stå på egna ben så gott det går. Tack & lov är Karin en enastående utbildningsansvarig (och ägare av KN!) som med all säkerhet kommer att finnas runt hörnet för att hjälpa till, Rosa också. Det känns lika tryggt som Libero!

Jag fick ett brev från Bolagsverket idag, och dessvärre gick inte mina namnförslag igenom på min firma... Ledsamt!! Hmm, vad ska man nu komma på för käckt namn? Jag gillade ju Nail It... Kan den som har det namnet genast lägga ner sin firma?! :) Jag får helt enkelt spåna vidare...

Inga kommentarer: