lördag 3 april 2010

Avslut

Och så var det påsk. Vad är det med påsk egentligen?? Det enda som är trevligt med den är vårsolen, annars tycker jag inte att det är något värt att fira... :)

Hur som helst, nu är utbildningen slut. Den är slut!! Förstå att jag ska jobba igen på tisdag, jag vill ju fortsätta lära mej i flera månader till. Ta bussen till Kista, köpa en stor kaffe vid Solna Cs Pressbyrå, in i vårt lilla klassrum och hantverka, helt underbart. Det kommer jag att sakna.

Nu återstår i alla fall en hel del övning innan jag gör slutprovet, och till det behöver jag er och ert tålamod mina vänner!! I veckan kommer jag att börja göra naglar hemma till ett lägre pris, som jag inte har bestämt ännu, det enda jag vet är att när jag sedan blir duktigare och snabbare på det jag gör kommer också priset att öka. Jag ska spåna lite till, sedan kontaktar jag er via Facebook!

Lite uppdatering från veckan, i torsdags hade jag samma modell som första dagen, Peri, som jag gjorde en fyllning på. Fila, fila :) Jag stannade kvar ett bra tag och Selda lärde mig att använda drillen, som jag tog med mig hem igår tillsammans med alla andra 100 000 småprylar som jag köpt :) Glitter, dekorationer och annat som är nödvändigt. Några tusenlappar fattigare, jag tror jag gör som Maria när fakturan kommer, gömmer undan den ett tag så jag slipper se den, sen gråter jag en skvätt när den ska betalas... Äsch, det är ju "bara" pengar! ;)

Jag vill i alla fall skicka ett tack till Rosa; vår jätteduktiga lärare, Karin; ägare av KN Nail Products och en affärskvinna att se upp till, och så klart till alla snälla tjejer på salongen och i klassen!! Ni har alla givit mig en mycket betydelsefull tid!

Bamsekramar till er!

2 kommentarer:

Nettan sa...

Tack själv säger jag som va en utav eleverna i klassen !
Nu kämpar vi på och tränar för fullt och så kommer vi ju att träffas snart igen.

Kram

Karin sa...

naaaaw....Kramar om..Lycka till nu...:)